Moje Sedno – czym jest?

Sedno – ten wyraz od razu przyszedł mi do głowy, gdy zakładałam blog w 2011 roku.

Moje Sedno to zagadkowa nazwa, dlatego mi się spodobała. Długo zastanawiałam się, dlaczego ją wybrałam.

W swoim zeszycie z notatkami zapisałam takie myśli.

„Jeśli nie masz swojego sedna, nie znajdziesz spełnienia. Nie będziesz mieć motywacji do działania.”

Pozwalam sobie ująć je jako cytat. Skoro je zapisałam, muszą być ważne 🙂

Mamy wiele narzędzi i aplikacji. Często dyskutujemy o produktywności, efektywności, celach. Mi też to zaprząta głowę.

Pytanie brzmi – czy te narzędzia nam pomagają, czy raczej nas rozpraszają.
Wydaje mi się, że często odciągają od rzeczy naprawdę ważnych. 

Dla mnie fundamentalne pytanie brzmi: czy szukasz sedna spraw?

To „sedno” może leżeć na różnych płaszczyznach – prywatnej lub zawodowej. W odniesieniu do prywatności może być tym, co faktycznie chcesz robić w życiu.
„Moje Sedno” dotyczy także działań w biznesie – jest bardzo ważne w przypadku komunikacji marketingowej. Marki chcą się wyróżnić od innych i mogą to zrobić wtedy, gdy znają swoje „sedno”. W tym sensie „sedno” można potraktować jako zamiennik popularnego w świecie marketerów określenia w odniesieniu do marek – „DNA marki”.